http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg http://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg

Морални и финансови стимули за компаниите да поемат инициативата и да започнат да прилагат принципите на КСО:

 

  • Нарастващо влияние на компанията

  • По-големи социални очаквания от нея
  • По-активното й включване в процеса на глобализация
  • Компанията става по-конкурентноспособна
  • По-устойчива на кризисни ситуации
  • По-привлекателна за клиенти, инвеститори и служители; печели и тяхното доверие
  • КСО може да облекчава финансово или административно организацията
  • Да съдейства за изграждане на положителна репутация
  • Проучванията показват позитивната връзка между КСО и фирмената ефективност от една страна и между КСО  и репутацията на фирмата от друга
  • Пазарната стойност на компанията се покачва
  • Все повече потребители отчитат в момента на избор на продукти или услуги социално отговорното отношение на техния производител и "санкционират" тези, които не прилагат принципите на КСО
  • Работниците и служителите също предпочитата да работят за компания с добра репутация и етично поведение
  • Все повече мениджъри са на мнение, че прилагането на КСО стратегии в бизнеса на фирмата им може да доведе до реални икономически ползи, особено в дългосрочен план

 

Положителното влияние, което оказва корпоративната социална отговорност(КСО) върху бизнеса и обществото, е безспорно. За да се генерират възможно най-много ползи и печалба и за двете страни е необходимо да се обърне внимание на следните видове дейности:


  • Разпространение на информация за това как фирмите да прилагат принципите на КСО - сред мениджърите на компаниите и на широката общественост
  • Отчетност от страна на компаниите за действията, предприети от тях, отнасящи се до прилагането на принципите на КСО
  • Обучение на работодателите за техните отговорности по отношение на клиентите, околната среда и всички други елементи на КСО
  • Насърчаване на заинтересованите страни да си сътрудничат и обменят добри практики с други лица от държави-членки на ЕС
  • Отчитане ролята на служителите като вътрешна заинтересована страна, в това число правата на хората с увреждания и други уязвими групи
  • Засилване на комуникацията и подкрепа на социалния диалог между работодатели и работници
  • Сключване на споразумения между мениджърите и служителите
  • Допълнителна квалификация на служителите, с цел да се прилага принципът на ротация на работни места. По-добрата квалификация ще доведе до по-добра реализация на продукцията, и съответно - по-високи заплати
  • Присъединяване и на по-малките и микрокомпаниите към философията на КСО и насърчаване на тяхната активност в спазването на принципите на КСО

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии