Кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” постигна своите цели Печат
Новини - Маркетинг обвързан с кауза
Четвъртък, 02 Декември 2010 14:05, Procter & Gamble

 


Кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” постигна високи резултати: 41 пулсоксиметъра  бяха дарени в 27 български града

София, 01 декември, 2010г. Кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” постигна своите цели – 41 пулсоксиметрични апарата, чието предназначение е да помагат на преждевременно родени деца и на всички деца родени със забавена кардиопомунална адаптация, бяха дарени в 35 болници, в 27 български града.

Проф. Емилия Христова, председател на Българската асоциация по неонатология.През 2009 година процентът на преждевременно родените деца е 8,5. Това означава, че около 6000 бебета са родени преди термина. Ако към тях добавим и броя на всички рискови новородени, това ще доведе до внушителната цифра от повече от 12 000 български деца, които се нуждаят от специализирани грижи. Забавената кардиопомунална адаптация е най-сериозната заплаха за здравето и шанса им да оцелеят. Затова Procter & Gamble, реши да подкрепи тези деца, чрез кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени”. Решението за подкрепата на каузата бе взето след консултации и получени препоръки от проф. Емилия Христова, която е председател на Българската асоциация на неонатолозите.

За втора поредна година кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени”  се проведе между 1 септември и 30 ноември. Цел на инициативата бе да ангажира гражданското общество, за да помогне на недоносените деца, които се раждат всяка година в България, като осъществи дарителски и образователни дейности.

За да постигне това P&G оборудва 35 от най-големите родилни отделения, в 27 български града с 41 пулсоксиметъра. Средствата за даренията бяха осигурени от продажбата на продукти на Procter & Gamble, които бяха включени в кампанията. Освен дарителските дейности, инициативата информира обществеността за преждевременното раждане, причините, които довеждат до него и здравните рискове, на които недоносените деца са изложени. 

Сред болничните заведения, които получиха пулсоксиметри, са тези в Пловдив, Варна, Враца и Сливен – където статистиката показва, че дела на преждевременните раждания е много над средния за страната и достига до 20%. През 2009г. най-обезпокоителна е ситуацията във Враца, където преждевременно родените деца са приблизително 20% от всички новородени в областната болница. Дарението на пулсоксиметри беше високо оценено от всички специалисти в посетените болници, тъй като те могат да бъдат използвани за прецизно и навременно наблюдение на състоянието на рисковите новородени. И не на последно място, дарената апаратура помогна на болниците да изпълнят стандартните изисквания на Европейския съюз за окомплектованост на залите за първична реанимация в родилните отделения.

Освен подкрепата, която тазгодишната кампания получи от българските граждани, лекари, медии, търговски вериги и служители на P&G, популярни българи също застанаха зад идеята, че новородените деца заслужават шанс да живеят и шанс да сбъднат мечтите си. Йордан Йовчев, Веселин Топалов, Нешка Робева, Радост Драганова, Елица Тодорова и Стоян Янкулов бяха сред хората, които споделиха детските си мечти и изпратиха пожеланията си на преждевременно родените деца и родителите им още през първите седмици на кампанията. Знаменитости и жители на София споделиха детските си мечти и пожеланията си за преждевременно родените деца на "Стената на мечтите". Най-сърдечните пожелания и мечти имаха шанса да пътуват из България. Те бяха поставени в рамки и изпратени на болниците, които получиха дарения. 

Оливия Чиботариу, Мениджър външни връзки Procter & Gamble„Кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени” създаде социална солидарност и ние бихме искали да благодарим на всички български граждани, които взеха участие в каузата и допринесоха за спасяването живота на много деца. Също така бихме искали да изкажем благодарност към всички наши търговски партньори и медии, които ни помогнаха да разпространим информация за ситуацията с преждевременно родените деца и за идеите и целите на кампанията сред гражданите. Надяваме се, че пулсоксиметрите, дарени по време на кампанията”Шанс за живот, шанс за нови спомени”, ще помогнат на недоносените деца да преодолеят, живото застрашаващите условия, на които могат да бъдат изложени, за да оцелеят и да сбъднат своите мечти.” каза Оливия Чиботариу, мениджър външни връзки в Procter & Gamble.

„Благодарение на кампанията „Шанс за живот, шанс за нови спомени”, 35 болници в 27 български града

Проф. Емилия Христова, председател на Българската асоциация по неонатология.

получихапулсоксиметри,  които помагат на рисковите и на преждевременно родените деца със забавена кардиопомунална адаптация. Този дарителски жест беше значим принос, както за по-големите здравни заведения, където се концентрира раждаемостта от различни административни региони на страната, така и за по-малките, регионални здравни центрове, които имат нужда от качествена и надеждна апаратура, за да осигурят специални грижи и правилно лечение на малките си пациенти.” каза проф. Емилия Христова, председател на Българската асоциация на неонатолозите и консултант на кампанията.

За дареният апарат - Пулсоксиметър

Пулсоксиметрите дават точна информация за сърдечната чистота и за сатурацията (или насищането на кръвта с кислород) на новороденото. Само при подобен прецизен мониторинг се осигуряват необходимите данни за сърдечната честота и снабдяването с кислород на съответните тъкани на новороденото дете. Тези данни определят и правилното терапевтичното поведение.

Избраният модел пулсоксиметри подава на екипа данни за проследяваните параметри без да се повлиява от артефакти – движение, плач или неспокойствие на новороденото дете. Неговата точност е доказана в множество тестове и изследвания, а фалшивите аларми свързани с движението на детето са редуцирани максимално.

За кампанията “Шанс за живот”

Кампанията “Шанс за живот, шанс за нови спомени” се проведе за втори път тази година. За първи път тя беше проведена през 2009г., когато Procter&Gamble дари 40 респираторни апарата Neopuff на 40 родилни отделения в България.

За Procter&Gamble

Социалната отговорност е една от основните ценности на Procter&Gamble. Това е причината компанията да участва активно в живота на местните общности чрез хуманитарни каузи и образователни програми. Три милиарда пъти на ден, продуктите на P&G се докосват до живота на хората по света. 

Посетете http://www.pg.com за да получите най-новата информация за P&G и нейните марки в детайли.

 

Powered by Web Agency