На церемония с повече от 300 участници от 30 страни в Европа Дентална клиника ЕО Дент ООД и Пиреос Банк България АД получиха награди за корпоративна социална отговорност.Наградите връчи Антонио Тайани, Вице-президент на Европейската Комисия по индустрия и предприемачество.
Проектът „Партньорство в подкрепа на програма за редовно дарителство „БЛАГОДЕТЕЛ“ на Банка Пиреос България АД и на УНИЦЕФ България представи България и беше награден на церемония в Брюксел, където се връчиха европейските награди за корпоративна и социална отговорност. В категорията „Малки и средни предприятия” престижната европейска награда получи кампанията „Шанс за равностоен качествен живот и усмивки за всички” на клиника ЕО Дент ООД с партньори ДЦДУ „Добро сърце” - Перник, Дневен център, Център за настаняване от семеен тип 1, 2, ДДЛРГ „Радост” - Дрен, 4 Помощно у-ще - интернат, СУПЦ Княз Борис", Дента техника ЕООД, Bredent Medical.
Антонио Тайани, Вице-президент на Европейската Комисия по индустрия и предприемачество почете финалистите и церемонията с над 200 официални участници от 30 европейски страни. България е на второ място в класацията по брой кандидатури с 53 заявки от 13 сектора на икономиката в конкурса за първите Европейски награди в областта на корпоративната социална отговорност „Вдъхновяващи партньорства за иновации и промяна”. Програмата за насърчаване на отговорни корпоративни практики и сътрудничество цели да отличи подобаващо най-добрите КСО практики в Европа. Европейските отличия се организират в 30 страни, с подкрепата на Европейската комисия.
В България фондациите и неправителствените организации са най-честите партньори в проекти за корпоративна отговорност съответно с 27 и 19 проекта. В най-малко партньорски инициативи са участвали научните институти – 2 . Най-много кандидатури са подадени от сектора на преработващата промишленост (8), финансовата и застрахователна дейност (4) и далекосъобщенията (4). Повечето компании предпочитат партньорски проекти с по един партньор – 62% от кандидатурите. 7 от компаниите кандидатстват с повече от един проект, а мултинационалните компании, включили се в конкурса са 19.
Най-голям брой от кандидатите са базирани в София (22), Пловдив (6), Стара Загора (3), а останалите са от Гълъбово, Челопеч, Варна, Кърджали, Пирдоп, Девня, Разлог и Перник.
Българската мрежа на Глобалния договор на ООН е българският национален партньор на инициативата, чиито цели са:
- да популяризира градивната роля, която бизнесът има в обществото;
- да сподели вдъхновяващи примери за партньорство в областта на КСО;
- да представи новаторски решения за справяне с актуални обществени и екологични проблеми;
- да насърчи споделянето на добри КСО практики през границите на Европа;
- да подкрепи сътрудничеството в полза на обществото между бизнеса и организациите с нестопанска цел;
- да покаже българския принос в развитието на КСО
|