Бизнесът губи до 2% приходи заради кухи зелени послания ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общ характер
Неделя, 08 Май 2011 12:19, CSR News

 

20% от продажбите на една компания зависят пряко от репутацията й

Компаниите, които предприемат стъпки за противодействие на климатичните промени, могат да повишат продажбите си с 2%, но само ако предоставят на потребителите убедителни доказателства за намаляване на въздействието си върху околната среда. Това е заключението на ново изследване по поръчка на британската организация за зелена икономика Carbon Trust, цитирано от онлайн изданието BusinessGreen.


Анкета сред 1000 потребители показва, че 90% от хората искат компаниите да поемат ангажименти за намаляване на емисиите си. Според глобален анализ на брандинг консултаните BrandZq, участници в проучването на Carbon Trust, средно 20% от продажбите на една компания са директно свързани с корпоративната й репутация, а 2% зависят пряко от екологичната й репутация.

Проучването обаче разкрива и че едва 7% от потребителите вярват на твърденията на компаниите, че работят за справяне с климатичните промени и намаляване на екологичния си отпечатък. Най-голямото опасение на клиентите е, че фирмите може да правят само временни и незначителни подобрения в практиките си, за да спечелят обществено одобрение, но след това да се върнат към обичайния си начин на работа.

Питър Уолши, директор на BrandZ, предупреждава, че въпреки потребителския скептицизъм, компании, които не успеят да въведат убедителна екостратегия, рискуват да изгубят клиенти.

Дори без да смятаме ролята на екологичната отговорност за демонстриране на лидерство, честност и надеждност, проучванията ни сочат, че предприемането на действия срещу климатичните промени е свързано с 2% увеличаване на продажбите, за които компаниите могат да се борят, казва Уолши.

"В момента това все още е възможност. Но с повишаването на информираността за ролята на емисиите от бизнеса в глобалното затопляне очаквам силни негативни нагласи към компаниите, които не са предприели нищо или не могат да докажат, че стъпките им са реални и измерими", допълва Питър Уолши.

Източник: dnevnik.bg

 

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..