По-малко от една трета от бизнес сектора включва КСО в корпоративната си комуникационна стратегия, въпреки огромното влиянието върху корпоративната репутация
Grayling обяви резултатите от най-новия Grayling PULSE, тримесечното глобално проучване сред вътрешно-фирмени специалисти по комуникации, които показват, че под 1/3 (28%) от организациите със стратегия за КСО и/или устойчивост ги интегрират в своята корпоративна комуникационна стратегия. Това е така, въпреки факта, че организациите казват, че корпоративната социална отговорност и устойчивото развитие имат голямо влияние върху тяхната корпоративна репутация. Това е най-честият отговор, посочен от общо 30.1% от участниците, а „отношения с работниците и служителите” е избран само от 17,7%.
Проучването разкрива също, че в световен мащаб само 15% от компаниите имат напълно развити стратегии за КСО / устойчиво развитие, а 26% изобщо нямат официална стратегия.
Сара Хоу, главен консултант „Международни стратегии” за Grayling Future Planet, коментира: "Пионери са доказали, че конкурентното предимство може да бъде достигнато чрез вграждането на стратегия за устойчивото развитие в бизнеса, маркетинга и комуникациите. Въпреки това, много от компаниите в момента обръщат по-голямо внимание и развиват защитата на репутацията и управлението на риска в дългосрочните си бизнес стратегии. Ето защо се надяваме резултатите от това проучване да доведат до реални действия от страна на професионалистите в бранша и изпълнителните директори, които развивайки своите дългосрочни стратегии, ще гарантират устойчиво бъдеще за бизнеса и хората навсякъде по света ".
Други ключови констатации от проучването Grayling PULSE:
- Повечето компании (37%) разпределят само 10% от общия им бюджет за комуникации за Корпоративна социална отговорност
- Само половината от компаниите смятат, че техните медии се интересуват от отразяването на въпроси, свързани с КСО (52%)
- Секторите, които вярват, че се представят добре по отношение на КСО са Потребителски марки (58%), Транспорт, Автомобили & Логистика (53%) и Енергетика, екология и промишленост (53%)
- Първите три области на фокус в програмите за КСО / устойчивост са: Общността и корпоративна социална отговорност (16%), отпадъци и рециклиране (13%) и дарителство и доброволчество (11%)
- Най-честите начини за анонсиране на КСО дейностите са чрез връзки с медиите (25%) и вътрешна комуникация (24,6%);
- Само 12% от организациите използват социалните медии, за да съобщят за своите КСО дейности
Над 1300 професионалисти по комуникации от цял свят взеха участие в третото изследване PULSE. Целта на проучването е да предостави данни и информация, които да подпомогнат специалистите в по-доброто и целенасочено планиране на комуникационните дейности на техните компании и PR отдели.
Материалиът е любезно предоставен от Grayling PULSE.
|