За "безотговорния бизнес" няма да има пазар - е прогнозата на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Четвъртък, 03 Април 2014 14:16, Global Compact


•    Тенденциите са от обобщено изследване на Мрежата на база анализи от цял свят (за повече данни вижте инфографиката долу)
•    Представители на локалните мрежи на Глобалния договор на ООН от 8 страни (САЩ, Полша, Румъния, Сърбия, Турция, Гърция, Македония) се събират на 7-ми април в България да обсъдят как се прави бизнес по отговорен начин


Очаква се т.нар. „безотговорни” компании, които не инвестират в устойчивото развитие, не ангажират веригата си на доставки и не са отговорни към обществото да загубят шансове за пазари в рамките на това десетилетие. Изводите са от обобщен анализ на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН на база данни от цял свят.

„Безотговорният” бизнес не само ще бъде притиснат от законовата рамка в Европа и в по-голяма част от света, но ще бъде санкциониран и от потребителите, и от инвестиционната общност.

Тенденциите в тази посока ще бъдат представени на международния форум, на който България е домакин. Според тях 86% от потребителите в света смятат, че компаниите трябва да отделят еднакво внимание и на обществените, и на бизнес интересите си. 67% от потребителите предпочитат да пазаруват от компании, които споделят техните ценности. 8 от 10 потребители в Мексико и Китай очакват от компаниите да даряват част от приходите си за някаква кауза.


Паричните потоци също вече потичат в посока отговорното правене на бизнес и инвестиционната общност започва да „санкционира” т.нар. „безотговорни” играчи. Пазарът на отговорното финансиране в Европа нараства с около 1 трилион в периода 2009 – 2011 г. и надхвърля общо € 6 трилиона. Само в Америка т.нар. „отговорно инвестиране” се очаква да достигне $ 1 трилион през 2020 година, а приходите от него се очаква да надхвърлят $ 667 милиарда.


• 67% от всички инвестиции в социални начинания в САЩ са печеливши.
• 90% от всички инвестиции в предприятия с положителен ефект върху околната среда в САЩ са печеливши.
• 91% от всички предприятия в САЩ, които търсят отговорно финансиране, са го получили.

Как компаниите да работят отговорно и кои са успешните бизнес решения в Югоизточна Европа ще обсъдят бизнес делегати и делегати на Глобалната мрежа на ООН от САЩ, Гърция, Македония, Полша, Румъния, Сърбия, Турция. Българската мрежа ще бъде домакин на III-тия Форум на локалните мрежи на ГД от Югоизточна Европа, който ще се проведе на 7 април 2014 г. в сградата на Представителството на Европейската комисия, гр. София.

На форума ще бъде представена новата европейска политика за КСО (2014-2017) и ролята на бизнеса в създаването и прилагането на новаторски решения за справяне с актуални обществени и екологични проблеми. Инициативата цели да насърчи споделянето на добри КСО практики през границите на Европа, да покаже българския принос в утвърждаване на Принципите на ГД на ООН и да популяризира ролята, която бизнесът има в обществото.

Някои от гостите и говорители на форума:


Уалид Наги е ръководител на локалните мрежи на Глобалния договор на ООН в Ню Йорк, САЩ. Г-н Наги притежава над 17 години опит работа с частния сектор в Египет в областта на маркетинга, корпоративните комуникации, КСО, социалното развитие и устойчивост. През 2000 година заема поста мениджър на Груп Бранд, а две години по-късно оглавява отдела за корпоративни връзки и оттогава създава КСО и корпоративни комуникационни стратегии на групата. През 2008 г. Уалид Наги се утвърждава като представител на Египетската мрежа. От 2010 г. г-н Наги е управител на регионалната мрежа за Европа и MENA и се премества в офиса на Глобалния договор на ООН в Ню Йорк. През юни 2013 г. той поема поста ” Ръководител на локалните мрежи”, координирайки работата на 101 мрежи в целия свят.

Мария Алексиу e старши мениджър „Корпоративна социална отговорност” към Титан груп, Председател на УС на Гръцката мрежа и член на Комитета по КСО на националната и Американската търговски камари в Гърция. Работила е като мениджър „Корпоративни отношения и социална отговорност” във Fanco SA SPORTSWEAR. Отговаряла е за обучението, развитието на човешките ресурси и европейските програми. Други нейни професионални изяви включват - мениджър на двустранните и международните връзки в Гръцкия център по продуктивността, както и ръководител на иновативни международни програми за сътрудничество на Института за технологични приложения на Центъра. Завършила е Юридическия факултет на Университета Каподистриан в Атина и притежава магистърска степен по международно и европейско право.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..