Новини -
Избрано
|
Понеделник, 21 Март 2011 13:51, CSR BG |
CSR Bulgaria взе участие в проведения на 18 и 19 март семинар "Бизнесът в действие". Той бе организиран от международната студентска организация AIESEC. Проведе се под патронажа на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков в Университета за национално и световно стопанство. Тази година събитието беше на национално равнище и в него взеха участие над 200 студента от цялата страна.
Семинарът беше разделен на 2 части - лекционна и практическа, както и на 3 панела: Мениджмънт, Корпоративна социална отговорност и Техническо предизвикателство. В лекционната част студентите имаха възможност да чуят вдъхновяващи лекции от специалисти в съответните сфери и да надникнат в тяхното работно ежедневие, както и да получат съвети на базата на личен опит.
Сред аспектите, които най-често споделяха лекторите бяха качествата, които трябва да притежава един предприемач и способността му да гледа напред в бъдещето и да предвиди какъв ще бъде бизнесът след време. В тази насока бе засегната и "зелената икономика" като все по-перспективна насока на бизнеса. Социалният бизнес бе другата концепция, залегнала в програмата. Лекция на тема "Социалното предприемачество - бъдещето на големия бизнес" бе изнесена от Изпълнителният директор на CSR Bulgaria Борис Колев, съвместно с директор „Връзки с обществеността” Биляна Бойчева. Редакторът на сп. "Мениджър" г-н Венцислав Савов представи "Зеленият кръг" от компании като една от основните социалните инициативи на списанието. Г-жа Моника Паскалева от фондация "Работилница за граждански инициативи", както и изпълнителният директор на "Roca" България г-н Серхио Кастро обсъдиха конкретни корпоративни практики в сферата на КСО.
Темите, фокусирани върху мениджмънта, бяха представени от г-н Петко Димитров, член на управителния съвет на КРИБ и съдружник в "ПрайсуотърхаусКупърс" България, г-н Павел Панов от "Inyourhands.com". Предприемачеството бе засегнато като тема от г-н Илиян Ковачев, собственик на сайта "ilyan.com", както и от г-жа Лиляна Загорчева от MB Communications.
Втората част на семинара, която бе практически насочена премина под формата на казуси, които бяха разработени от самите компании и целяха разрешаването на реално съществуващи проблеми. Участниците бяха изключително мотивирани от възможността да демонстрират своите знания и умения в справянето с реални ситуации. Най-добрите получиха и предложение да продължат развитието си в някоя от компаниите.
Семинарът акцентира върху необходимостта бизнесът да се среща с младите и пълни с идеи и ентусиазъм студенти. Приятната атмосфера и множеството въпроси, провокирани от споделяния опит затвърдиха усещането, че взаимност между тях може да има.
|