За всеки един от нас малко или много, се отнася следното: мислим, че сме много умни, и наистина сме такива в много отношения, но все пак не съвсем. Едно наистина умно същество не би замърсявало собствения си дом, и едновременно с това да се преструва, че всичко е чудесно.
Балона е създаден по проект на Фондация “ТАЙМ - Екопроекти”, финансиран от Програма “Европа” 2002 на Европейската комисия. Основната ни цел е да използваме Подвижната класна стая “Земно кълбо” като едно мощно и практично средство за въвеждане на децата в идеите за устойчиво развитие и как да изградят една устойчива общност.
Надяваме се, че децата Ви ще научат
- Повече за околната среда и как да я защитават, като същевременно имат добър стандарт на живот - Повече за основните принципи на устойчивост и предизвикателствата на глобализацията - Повече за икономическия и политически аспект на устойчивото развитие - Как да оценяват начина си на живот и този на другите и да правят промени към устойчивост
Ще могат да - Да се изразяват по-добре и по-свободно - Да мислят аналитично и критично - Да развият и подобрят социалните си умения и работата в екип - Да допринесат положително за един по-добре организиран свят - Да предадат уменията и знанията, които са усвоили, на хората около тях - Да взимат отговорни решения по отношение на околната среда (нови идеи)
Ще оценяват Планетата Земя и нейните обитатели Разликите между нужни и ненужни неща
Подвижната класна стая (“Балона”) представлява интерактивна програма за обществознание, екология, естествени науки, използвана за обучаване на ученици от всички възрасти за Земята и околната среда. “Земното кълбо” е глобус (модел на земното кълбо, създаден с помощта на сателитни снимки) с диаметър 6.5м, в който учениците влизат, за да научат повече за устройството на Земята, времето, естествените науки, географията, екологията и др. Учебната програма е натрупване на положителен опит, посредством интерактивни занимания с акцент върху практически занимания, взаимодействие преподавател - ученик и откривателство. Запознаването на децата с различни аспекти на проблемите на околната среда по занимателен и интересен начин, посредством практически занимания, интерактивни учебни помагала и провокирайки състезателния дух на децата, фантазията и изобретателността им, ще възпита у тях норми, ценности и нагласи за опазване на околната среда и стремеж към устойчиво развитие в хармония с природата, чрез алтернативен туризъм, биологично земеделие, производство, щадящо околната среда и др.
Съоръжението се състои от 2 части - надуваем глобус от винил (пресечена сфера с размери: диаметър 6.5 м, основа с диаметър 4.8 м и височина 5.7 м) и вентилатор с дебит 1500 куб.м/h, 380 Pa. Глобусът е направен от 24 отделни панела - по един за всяка часова зона, отпечатани всеки един по отделно и зашити след това един за друг. Глобусът е направен в мащаб 1см=19км.
При този мащаб:
- Луната би била на 210 м разстояние и с диаметър 1.8 м; - Слънцето би било на 80 км разстояние и на 730 м височина; - Космическите кораби ще летят на 14 см от повърхността на глобуса; - Самолетите ще летят на 0.65 см от повърхността на глобуса; - Сателитите ще са на 20 см от повърхността на глобуса.
Времето за инсталиране е около 30 мин. Влизането в Подвижната класна стая става през цип в Тихия океан, с височина 1.5 м. С Подвижната класна стая децата научават повече за планетата Земя, за проблемите на околната среда като замърсяване на водите, почвите и въздуха, опустиняване, пренаселване, промени в климата, свръх- консумация... С помощта на демонстрации и игри на децата се представя идеята за устойчиво развитие.
|