https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Резултати от кампанията на WWF и GLOBUL за почистване на природните паркове ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Вторник, 27 Май 2014 13:55, WWF

 

Над 13 000 доброволци събраха общо 68 тона отпадъци от 11-те природни парка на България в рамките на шестте издания на кампанията „Национален ден на природните паркове“. Организатор на инициативата е WWF България, а от 2009 г. тя се провежда с подкрепата на GLOBUL. Целта на ежегодната кампания, която завърши през 2013 г., беше да ангажира българската общественост в дейности по опазване и облагородяване на най-голямата защитена територия в страната – природните паркове. Всяка година хиляди доброволци от цялата страна участваха в почистването и обновяването на инфраструктурата в парковете.


През годините бяха открити и разчистени редица нерегламентирани сметища. Най-голямо количество отпадъци за целия период на инициативата бяха събрани в природните паркове „Странджа“, „Златни пясъци“ и „Рилски манастир“, а най-много участници бяха регистрирани в парковете „Витоша“ и „Рилски манастир“. В рамките на инициативата бяха изградени 12 моста и нови кътове за отдих, и бяха поставени над 100 информационни табели, които обясняват правилата за отговорно поведение на посетителите.

Благодарение на широката информационна кампания, провеждана всяка година за популяризиране на инициативата и на устойчивото отношение към околната среда, посланието й достигна до милиони българи. За това спомогнаха и редица известни личности от сферата на изкуството, културата и медиите, които подкрепиха каузата и участваха в самото почистване. Последното издание на „Националния ден на природните паркове“ през 2013 г. отчете рекордно висока степен на познаваемост и се превърна в една от най-популярните „зелени“ национални инициативи в страната.

„Природните паркове на България съхраняват безценно богатство от животински и растителни видове, част от последните чисти реки и вековни гори, коментира програмният ръководител на WWF България Веселина Кавръкова. „За няколко години успяхме да заведем десетки хиляди хора от цялата страна сред красиви и ценни местообитания и да ги приобщим към опазването на крехкия природен баланс в парковете“.

Като основен партньор на инициативата сме щастливи, че тя постигна своята цел, а именно - осезаема позитивна промяна в екологичната култура на обществото ни. Показателен за това е фактът, че през годините отчитахме все по-голям брой доброволци за сметка на все по-малко количество събрани отпадъци. Финалът на тази кампания обаче не означава, че прекратяваме усилията си в тази област, а напротив – планираме нови дългосрочни инициативи, които да надградят постигнатото до момента и да подпомогнат следващите стъпки на обществото ни към устойчивия начин на живот.“, заяви г-н Ясен Гуев, главен директор „Корпоративна политика“ на GLOBUL.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..