https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Студент изобрети "суха баня" ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Вторник, 19 Юни 2012 14:11, CSR News

 


Вдъхновил се от свой мързелив приятел, който отказвал да се къпе


Вдъхновен от свой мързелив приятел, който отказвал да се къпе, и след продължили няколко месеца проучвания, южноафрикански студент е получил международно признание за изобретената от него "суха баня".


Лудвик Маришане, 22-годишен студент от университета на Кейптаун, е разработил продукта "DryBath" – почистващ гел, който върши работата на водата и сапуна. Изобретението е донесло на южноафриканеца международна награда за Студент-предприемач на годината. 

Разработеният от него продукт има приложение в Африка и редица развиващи се страни по света, където личната хигиена не е на достатъчно високо ниво и стотици милиони хора нямат редовен достъп до вода.

"Суха баня" се различава от антибактериалните гелове за ръце по това, че от продукта е отстранена тежката миризма на алкохол. Гелът на Маришане представлява биоразтворимо покритие без миризма и с добавени овлажнители.

Идеята за продукта осенила Лудвик Маришане като тийнейджър, след разговор с негов приятел, който споделил, че не вижда защо да си прави труда да се къпе, особено когато няма топла вода. "Приятелят ми го мързеше и заяви, че му се иска някой да изобрети "нещо", което да се маже върху кожата и да премахва необходимостта от взимането на душ", казва Маришане.

След този разговор младият изобретател използвал мобилния си телефон, за да потърси информация в Google и Уикипедия. Шест месеца по-късно Лудвик Маришане бил готов с продукта и получил патент за него.

"Суха баня" вече се предлага комерсиално, като сред клиентите са големи авиокомпании и правителства, които осигуряват продукта за военните в полеви условия. Маришане смята, че изобретеният от него гел може да помогне и за съхраняването на водните запаси в най-бедните райони в света.

Източник: btvnews.bg

 

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..