„Идеал Стандарт – Видима” АД отново с награда за инвестиции в зелени политики и реални резултати в опазване на околната среда
Компанията беше отличена с първо място в категорията „Индустрия, производствен сектор и управление на отпадъци „ от конкурса „Най-зелени компании в България за 2011”
„Идеал Стандарт – Видима” АД беше отличена с първо място в категорията „Индустрия, производствен сектор и управление на отпадъци” от конкурса „Най-зелени компании в България за 2011”, като признание за ангажираността и последователните си действия за опазване на околната среда. Наградата беше връчена на Валентин Ганев, Директор на завода за производство на санитарна керамика на компанията, по време на церемония в края на юни 2012г. Конкурсът, организиран от b2bMedia, отличи инвестиционни дейности на фирми или проекти, които са ангажирани с опазването на природните ресурси, производство и откриване на алтернативни енергийни източници, прилагане на проекти за пречистване на въздуха и водите и / или други бизнес практики, свързани с опазването на околната среда.
Това е поредното отличие за „Идеал Стандарт – Видима” АД за нейните последователни зелени политики, за работата и инвестициите на компанията в устойчив бизнес и опазване на околната среда. Наградата идва в момент, когато компанията отбелязва 20 години от началото на една от най-успешните инвестиции в България, чието начало е дадено през 1992г. със сключване на договор за партньорство между „Видима” АД и Американ Стандарт Инк. Преди няколко дни (на 26 юни) „Идеал Стандарт – Видима” АД произведе и 30-милионното изделие в завода си за производство на санитарна керамика, който се нарежда сред най-ефективните и конкурентноспособни предприятия в Европа, работещо в съответствие с изискванията на стандартите ISO14001:2004 за околна среда.
По повод наградата „Най-зелена компания на България за 2011” Валентин Ганев, Директор за производство на завода за санитарна керамика на „Идеал Стандарт – Видима” АД, заяви: „Опазването на околната среда е сред приоритетите в инвестиционната политика на компанията, като през последните години са реализирани много проекти, които водят до редуциране на електроенергия, природен газ, материали, суровини и генерирани от технологичните процеси отпадъци. През 2011г. компанията е инвестирала над 620 000 лв. в проекти и дейности за опазване на околната среда, от които 270 000 лв. са инвестиции в нови проекти. В допълнение, екипите от инженери и специалисти в двете основни производства - за производство на санитарна арматура и санитарна керамика, продължиха да подобряват основните дейности и процеси, с което се повиши енергийната ефективност на производството и редуцира потреблението на електроенергия с 1374 MWh.”
Инвестирането в опазване на околната среда на „Идеал Стандарт – Видима” АД продължава и през 2012г. Плановете до края на годината включват реализирането на проекти за мониторинг на консумираната електроенергия, редуциране консумацията на свежи суровини и материали, редуциране на използваното количество електроенергия и природна газ, оптимизиране на системата за разделно събиране на суровини и материали. В резултат на проведения одит за енергийна ефективност през 2012г. ще бъдат реализирани проекти, които ще доведат до доведат до намаляване разхода на електроенергия с 317 MWh/год. с екологичен еквивалент 650,840 т спестени емисии СО2.
Международната компания Идеал Стандарт Интернешънъл, част от която е „Идеал Стандарт – Видима”, е в челните редици на екологичните иновации от над 40 години. Последователните действия на компанията за ограничено въздействие върху околната среда и отговорното отношение към природните ресурси, непрекъснато се материализират в иновативни, пестящи природни ресурси, продукти. „През 21-ви век отговорното изразходване на водата и енергията е от първостепенно значение. На карта са заложени нашето бъдеще и бъдещето на нашата планета. Като производител на продукти за обзавеждане на бани, ние приемаме сериозно тази отговорност и се съобразяваме с проблемите на устойчивостта на околната среда; гарантирайки, че произвеждаме продукти, които изразходват по-малко вода и понижават потреблението на енергия”, гласи мото на компанията за отговорно отношение към природата и хората.
|