https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Публично-частните партньорства – ключ за социален напредък ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Общество
Петък, 02 Август 2013 13:50, CSR News

Международните консултанти Сю Леман и Тед Драйфус дискутираха ползите с българския бизнес

Български форум на бизнес лидерите и Тръст за социална алтернатива бяха домакини на бизнес закуска, посветена на публично-частните партньорства като ключов инструмент за стимулиране на обществения диалог по наболели проблеми и за постигане на социален напредък.

Своя значителен опит като консултанти в тази сфера споделиха Сю Леман* и Тед Драйфус**, които бяха специални гост-лектори на събитието, дошли в България по покана на Тръста за социална алтернатива. Пред близо 30 представителя на водещи компании в страната те разказаха за добри практики и успешни проекти, по които са работили заедно с фирми и неправителствени организации в Северна и Южна Америка.
Снимка (отляво надясно):  Сара Перин, изпълнителен директор на Тръст за социална алтернатива, Тед Драйфус, Сю Леман, член на Консултативния съвет на Тръст за социална алтернатива, Мария Шишкова, модератор и член на УС на Български форум на бизнес лидерите, управляващ съдружник на ЕЙМС Хюман Кепитъл и Дейл Карнеги Трейнинг България.
„Механизмът на публично-частните партньорства може да се резюмира с две думи: Допринеси и спечели!”, каза Сю Леман. „Публично-частните партньорства са стратегически съюзи между бизнеса от една страна, и гражданския и правителствения сектор от друга, посредством които могат да бъдат постигнати много по-осезаеми и трайни резултати и да бъдат решени важни социални проблеми”, отбеляза тя. Леман даде примери с големи компании като Ай Би Ем (IBM) и Амджен (Amgen) в САЩ, които, ангажирайки се активно в решаването на дадени обществени проблеми, са успели да решат и свои, частни за компанията. „Опознаването на местните общности и добрата комуникация с тях може да стимулира разработването на нови продукти или услуги, да доведе нови клиенти, да осигури мотивирани и качествени служители.” Това, според нея, е добавената стойност, която всяка компания получава, посвещавайки се истински и дългосрочно на дадена кауза.

Тед Драйфус от своя страна отбеляза, че, за да бъде успешно едно публично частно-партньорство, всички страни по него трябва да са се споразумели относно крайната цел, ролята и ангажиментите на всеки партньор, както и да бъде преодолян личния, егоистичен интерес за сметка на обществения такъв. „Прозрачността и отчетността са също ключови за публично-частните партньорства. Само това гарантира доверието и подкрепата от страна на местната общност и на цялото общество,” сподели още той.

И двамата гост-лектори обърнаха внимание на факта, че компаниите могат да подкрепят каузи не само посредством директно финансиране, но и с експертиза и менторство. Бизнесът би могъл да съдейства за повишаването на професионализма в неправителствения сектор, като помага за компетентното изработване на стратегията за решаване на даден проблем, участва в задаването на стратегическите цели или предоставя свои кадрови или материални ресурси.

Организаторите на дискусията в лицето на Мария Шишкова, член на Управителния съвет на БФБЛ, и Сара Перин, изпълнителен директор на Тръста за социална алтернатива, в своите заключителни думи бяха категорични, че обединяването на корпоративния, неправителствения и правителствения сектор около значими цели е най-добрият път за справяне дори и с на пръв поглед непреодолими проблеми, за да бъде позитивно променена цялостната среда в България.

 

 

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..