EMPATHEAST събра визии за промяна с 14 държави от Изтока и Запада |
Новини - Общество | |||||||
Понеделник, 17 Ноември 2014 19:36, CSR News | |||||||
Table of contents
Още с откриването на форума в дом на културата „Борис Христов“ артистите от "Плейбек“ театър показаха, че EMPATHEAST не е обикновено събитие. Те опразниха всички седалки в залата като поканиха публиката да се качи на сцената и да бъде основно действащо лице, а не потребител на случки, измислени от друг.
Посланията на лекторите вдъхновиха стотици хора с концепции и практически примери за социални иновации като Degrowth, етична банка и финансови кооперативи, форматите за креативна комуникация и включване World Caffe и "Диалог в тъмното".
Визията за нуждата от преосмисляне на пазара като религия на растежа и обръщането на обществото ни към системи, базирани на доверието и социалното предприемачество като най-важната стъпка към промяна в солидарната икономика, споделиха Джейсън Нарди от екипа на банка „Етика“, Филка Секулова, доктор по Икономика в Барселонския свободен университет и Невен Маринович от Smart Kolektiv. Благодарение на Симон Шол от Мюнхенската инициатива, която спечели наградата за социално предприятие на годината - KartoffelKombinat, участниците преживяха вълнението от искреното споделяне за трудностите и предизивикателствата пред сбъдването на една мечта за успешно функциониращо социално предприятие, което днес свързва в общност над 600 семейства в земеделски градски кооператив.
“Бъркаме, защото бързаме”, бе един от лайтмотивите на втория ден на форума, посветен основно на колективната интелигентност. В залите, фоайетата и вътрешния двор на Драматичния театър вървяха успоредно лекции, дискусии, игри и работилници.
Благодарение на EMPATHEAST, участниците във форума успяха да „влязат в обувките“ на незрящите с „Диалог на тъмно“, който Даниела Димитрова организира и в рамките на форума. Над 70 участници бяха провокирани да преживеят тъмнината като овластяваща нови, непознати сетива, а не като обезсилващ недостатък. Джейсън Нарди пък показа на практика как можем да въвлечем чрез "Игра на банки" млади хора и заинтересовани групи да заемат активна позиция по въпросите, къде банките инвестират парите им. Уъркшоп по месене на хляб като метод за работа с общности и непривилегировани групи показаха от Хлебните къщи, а студиа за документален театър Vox Populi въвлякоха участниците в изследване по улиците на Пловдив. Те бяха забъркани в аудио интервюта по различни теми, които след това разиграха пред публика, слушайки записите в слушалките си.
|