Кои са номинираните компании в годишните награди Gygaton? ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Свят
Четвъртък, 09 Декември 2010 17:27, CSR News


Повече от 20 от най-големите компании в света са включени в списъка с номинираните, заради лидерството си в усилията за намаляване на емисиите си на парникови газове


Неправителствената организация (НПО) Carbon War Room ще оповести кои са спечелилите в наградите Gygaton, в опит да окаже чест на компаниите, играещи водеща роля в намаляване на въздействието върху околната среда.

Наградите, които целят да се превърнат в екологични Оскари се проведоха по едно и също време с преговорите за климатичните промени в Канкун.

„Събрахме се в Копенхаген преди година, за да подчертаем факта, че бизнесът трябва да ръководи борбата срещу климатичните промени”, казва сър Ричард Брансън, съоснователят на Carbon War Room. „Тази година, на едно следващо ниво, ние поемаме отговорността, като се фокусираме на решенията, насочени към определени сектори. Целта е да покажем водещата роля на бизнеса в постигането на намаляване на въглеродните емисии по целия свят с поне гигатон”.

Корените на наградите идват от „Gigaton Throwdown” - глобална инициатива, стартирала през 2007 година. Проектът изследва технологичните решения, необходими за постигане на годишно намаляване на емисиите с най-малко 1 гигатон до 2020 г., включително биогорива, геотермална енергия, хибридни и електрически превозни средства.

Номинациите за наградите Gigaton включват добре известни световни фирми като Тойота, Панасоник, Сони, Кимбърли Кларк, Вестас. Номинираните са разделени на шест основни сектора – според потребителския избор, основни потребителите стоки, енергия, индустрия, телекомуникации и комунални услуги.

Компаниите са избрани заради успеха им в намаляване на интензитета на парниковите газове за 2008 и 2009 г. Интензитетът на парниковите газове се определя като емисиите на парникови газове за долар приход.

Отчетеното намаляване на емисиите трябва да се дължи на ефективността и усъвършенстването на процесите, а не на икономическите условия и промени в методологията на отчитане.

Пълният списък на номинираните включва:

Според потребителския избор

Toyota; Nike; Panasonic; Walt Disney; Sony.

Основни потребителски стоки

Coca-Cola; Anheuser-Busch; Inbev; Kimberly Clark; General Mills; Reckitt; Benckiser Group.

Енергия

Vestas; GE Wind; Goldwind; Gamesa; Suzlon; Siemens Wind.

Индустрия

3M; MTR Corporation; Alstom; Boeing; Raytheon

Телекомуникации

American Tower; Verizon Communications; Vodafone

Комунални услуги

Chubu Electric Power (Япония); Snam Rete Gas (Италия); DF Suez (Франция);Kansai Electric Power (Япония); Electricite de France (Франция)

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..