https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
Почистване 2015 – завръщаме се в Рила с нови дестинации ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Околна среда и Екология
Събота, 22 Август 2015 09:04, CSR News

За 17-та поредна година „За Земята” организира почистване на защитени територии. И тази година доброволческата инициатива ще се случи на територията на Национален парк „Рила“, в периода 31-ви август – 6-ти септември, но този път в неизследвани и по-трудно достъпни територии.


 

До момента има над 50 души, заявили участите за включване в инициативата от цялата страна, a срокът за записване е удължен до 23-ти август, неделя. Желаещите трябва да попълнят следния формуляр: Google форма.


Както и през последните години, благодарение на големия брой участници, чистенето ще бъде на три различни места. Ще бъдат обособени два, т.нар. лъча, които накрая ще се съберат на трето място. Част от групата ще чисти в района на хижа Мусала и по-трудно достъпните заслон Ледено езеро и връх Мусала. Втората част от групата ще бъде в района на хижа Белмекен, където досега не се е провеждала подобна акция. След тридневно почистване на тези места, двете групи ще се съберат на хижа Заврачица, чийто район също ще бъде обстойно изследван за отпадъци.


Ежегодната кампания се осъществява изцяло благодарение на дарения и доброволци – средствата биват набирани чрез дарения от хора, подкрепящи инициативата и „продажбата“ на тениски, канчета, торбички. Участниците в самото чистене заплащат такса участие от 10 лв., която отива във фонда за набиране на средства за следващото почистване 2016. Срещу тази сума всеки участник получава тениска или кърпа за глава, с осигурена безмесна кухня по време на цялото събитие. Идеята на дългогодишната кампания „Боклука в раницата” е не само да почисти скрития под камъните и между клековете отпадък, но и да събуди едно по-отговорно отношение към планината и природата. Основното правило, което всеки турист се приканва да следва, е да прибира всички вече празни опаковки обратно в раницата си, тъй като в планината всеки сам е отговорен за отпадъка си.

 

Но още по-важно е да консумираме по-умерено и според нуждите си. Един от основните проблеми на хижите е използването на пластмасова посуда за еднократна употреба, която често бива изгаряна в печките, отделяйки високо токсични вещества в чистия планински въздух. Решението – носете си собствени съдове и прибори.


Тази година, кампанията се осъществява със съдействието на Дирекция на НП „Рила”, Туристическо дружество „Рилски турист”, хижите Мусала, Белмекен и Заврачица, заслон Ледено езеро и Метеорологична станция на връх Мусала, както и Roo'bar, бар Яйцето, Barfly, магазините Стената, Zajo и Outsider. Повече информация за чистенията през годините може да откриете тук.

 

Очакваме ви на Рила!

 

За контакти и повече информация:

 

Кристиян Найденов

Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

тел. 0879918884

www.zazemiata.org

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..