Новини -
Общество
|
Четвъртък, 28 Май 2015 15:56, Global Compact |
Проектът „Гордея се с труда на моите родители“ разбива стереотипите за желани детски професии (фотомодел, пожарникар, футболист)
За трета поредна година български компании отварят вратите си за децата на служителите в рамките на националната инициатива „Гордея се с труда на моите родители“. Идеята е със специално разработени програми и игри да им покажат защо трудът на родителите им е важен. Инициативата е на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, а целта е да бъде ежегодна и да обхване бизнеса в цялата страна.
Според прочване на организаторите проектът е повлиял значително на представите за труда на участвалите деца. Разбил е стереотипите за желана професия тип футболист, фотомодел, пожарникар за над 83% от децата и е убедил половината участници, че парите не са единственият мотиватор да работиш. Над 89% от децата са разбрали, че трудът означава да си полезен за себе си и за другите. Повече от половината деца са осъзнали и, че освен професия, човек избира и работно място (компания), а за впечатляващите 83% е станало ясно, че е важно да харесваш професията, която работиш. След посещенията при родителите си, децата са разбрали, че професия се избира спрямо интереса и уменията на човека.
Резултатите от проекта се оценяват подобаващо и от експертите и за втора поредна година той печели отличие (второ място) в годишните награди на БДВО за ПР постижения – ПР приз 2015 в категория „CSR проект – нестопански сектор“. На 15 юни в Българска стопанска камара ще се проведе представяне на проекта за нови компании – всички желаещи имат достатъчно време да се включат. През тази година се очаква броят на компаниите участници да нарасне с поне 20 % и тази есен в поне 30 компании да гостуват повече от 1000 деца от цялата страна.
През тази година се очаква броят на компаниите участници да нарасне с поне 20 % и тази есен в поне 30 компании да гостуват повече от 1000 деца от цялата страна. Той позволява на децата, които са участвали миналата година –да посетят друга компания и да научат за нови професии.
Начинанието се радва и на засилен медиен интерес с 18 медийни партньори до тук: 13 национални, 2 от Русе, 3 от Пловдив.
|