Морални и финансови стимули за компаниите да поемат инициативата и да започнат да прилагат принципите на КСО:
- Нарастващо влияние на компанията
- По-големи социални очаквания от нея
- По-активното й включване в процеса на глобализация
- Компанията става по-конкурентноспособна
- По-устойчива на кризисни ситуации
- По-привлекателна за клиенти, инвеститори и служители; печели и тяхното доверие
- КСО може да облекчава финансово или административно организацията
- Да съдейства за изграждане на положителна репутация
- Проучванията показват позитивната връзка между КСО и фирмената ефективност от една страна и между КСО и репутацията на фирмата от друга
- Пазарната стойност на компанията се покачва
- Все повече потребители отчитат в момента на избор на продукти или услуги социално отговорното отношение на техния производител и "санкционират" тези, които не прилагат принципите на КСО
- Работниците и служителите също предпочитата да работят за компания с добра репутация и етично поведение
- Все повече мениджъри са на мнение, че прилагането на КСО стратегии в бизнеса на фирмата им може да доведе до реални икономически ползи, особено в дългосрочен план
Положителното влияние, което оказва корпоративната социална отговорност(КСО) върху бизнеса и обществото, е безспорно. За да се генерират възможно най-много ползи и печалба и за двете страни е необходимо да се обърне внимание на следните видове дейности:
- Разпространение на информация за това как фирмите да прилагат принципите на КСО - сред мениджърите на компаниите и на широката общественост
- Отчетност от страна на компаниите за действията, предприети от тях, отнасящи се до прилагането на принципите на КСО
- Обучение на работодателите за техните отговорности по отношение на клиентите, околната среда и всички други елементи на КСО
- Насърчаване на заинтересованите страни да си сътрудничат и обменят добри практики с други лица от държави-членки на ЕС
- Отчитане ролята на служителите като вътрешна заинтересована страна, в това число правата на хората с увреждания и други уязвими групи
- Засилване на комуникацията и подкрепа на социалния диалог между работодатели и работници
- Сключване на споразумения между мениджърите и служителите
- Допълнителна квалификация на служителите, с цел да се прилага принципът на ротация на работни места. По-добрата квалификация ще доведе до по-добра реализация на продукцията, и съответно - по-високи заплати
- Присъединяване и на по-малките и микрокомпаниите към философията на КСО и насърчаване на тяхната активност в спазването на принципите на КСО
|