Гейтс: Милиардери, дайте половината от парите си ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Свят
Вторник, 27 Юли 2010 17:37, CSR News

Основателят на “Майкрософт” Бил Гейтс и инвеститорът Уорън Бъфет обявиха, че са готови да дадат 50% от състоянието и за благотворителност.

Двамата най-богати мъже в САЩ призоваха останалите с дебели банкови сметки да ги последват.

 

В сряда Гейтс и Бъфет обявиха кампанията си, чрез която възнамеряват да съберат около $ 600 млрд. Според в. “Уолстрийт джърнъл” те вече са изпратили петиция до всички свои съграждани, които влизат в списъка на “Форбс”. По данни на списанието от 2010 г. в САЩ живеят 403-ма милиардери, които могат да дадат пожертвованията или приживе, или след смъртта си с клауза в завещанието.

Самите Гейтс и Бъфет отдавна се занимават активно с благотворителност. Шефът на “Майкрософт” притежава $ 53 млрд., а Бъфет го следва с $ 47 млрд. Те настояват, че в периоди на рецесия най-богатите трябва да помогнат на оказалите се в нужда.

Вече имало и други последователи на идеята в САЩ, съобщи Ройтерс. Ели Брод - един от най-крупните строителни магнати, обещал да даде за благотворителност 75% от състоянието си от $ 5,7 млрд. Медийният бос Джери Ленфест вече дал $ 800 млн., което е около 65% от парите му. Към групата са се присъединили и бизнесмените Джон Дуер и Джон Моргридж, но за тях не се уточнява каква част от богатството си ще предоставят.

Източник: в."24часа"

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..