Маркетингът, свързан с кауза: Да правиш пари, докато правиш добро |
Събота, 10 Юли 2010 07:42, CSR News | |||||||
Американската дефиниция Маркетингът, свързан с кауза, е сдружаване на стопанска организация (фирма) и нестопанска организация, което цели да промоцира продукт или услуга на фирмата и едновременно с това да набира средства за нестопанската организация. Европейската дефиниция Маркетинг, свързан с кауза - това е да използваш пари, техники и стратегии от маркетинга, за да подпомагаш благотворителни каузи, като в същото време развиваш и бизнеса. Според дефиницията на британската организация Business in the Community това по същността си е търговска дейност, чрез която бизнесът и благотворителната организация/кауза си партнират в маркетирането на продукт, услуга, имидж в обща полза.
Неотдавна пешеходният мост между НДК и хотел „Хилтън“ в столицата бе декориран нетрадиционно и наречен „Мостът на любовта“. Специална пирамида символизираше разпределението на световното богатство, а артистични прояви на млади творци и популярни изпълнители привличаха минувачите. Продаваха се значки под формата на сърца, картички и пъзели, съставени от сърца. Дори „Макдоналдс България“ временно преобрази логото върху пилона на ресторанта си до НДК в едно голямо сърце. Проявата бе част от инициативата „Любовта и бизнесът ще направят България едно още по-добро място“. Събраните чрез кампанията средства отидоха във фонд за младежи в неравностойно положение. Организатори на инициативата бяха: Програмата за развитие на ООН (ПРООН) и IDEO Saatchi&Saatchi с партньорството на „Опет Айгаз България“, Булбанк, Американския университет в България, „Мобилтел“, „Макдоналдс България“, Ателие „Архитектурен алианс“ и с подкрепата на българското правителство. Други 12 големи български компании спонсорираха проявата. „Пряката цел на инициативата беше да подпомогне младите хора в неравностойно положение. Основната задача обаче бе да се осъществи връзка между бизнеса и идеята за социална кауза на принципа на корпоративната отговорност. Фирмата рекламира свой продукт или услуга, като заедно с това декларира подкрепата си за определена кауза. Познати са различни форми на подкрепа - отделяне на част от цената на продукта, споделяне на ценности и убеждения, дългосрочни партньорства и други.
|