Компании насърчават разумното потребление с инициативата “Отговорният избор” ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Понеделник, 06 Април 2015 11:02, Global Compact


Директорът на Глобалния договор на ООН Георг Кел подписа в София годишния Меморандум за разбирателство с българските компании


Членовете на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН дадоха в петък начало на проекта за силата на потребителя “Отговорният избор”. Компаниите лидери на инициативата са “Овергаз Инк.” АД, “ТехноЛогика” ЕАД, “КонтурГлобал Марица Изток 3” АД, “Софарма” АД, “Мобилтел” АД и ВУЗФ, а самата кампания ще премине под мотото “Едно има значение”. На старта присъства и директорът на Глобалния договор на ООН Георг Кел, който подписа лично годишния Меморандум за разбирателство между глобалната организация и българската структура.


Основната цел на “Отговорният избор” е да изведе на преден план прозрачността в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите. Инициативата ще покаже на потребителите, че със своите постъпки и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”в потреблението и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора. Началото бе дадено със специален флашмоб “Едно има значение” в Докторската градина в София, реализиран в партньорство с Театрален колеж „Любен Гройс“.

“Преди да сме организации и компании, ние сме личности, които освен права имат и отговорности. И трябва да заставаме зад тях ежедневно с всеки един избор, който правим”, напомни Сашо Дончев, председател на Националния съвет на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.

С участието си в “Отговорният избор” компаниите отчитат своята роля в решаването на значими обществени проблеми като наличието на непрозрачни практики за защита правата на потребителите, неетичен маркетинг, увеличаване на консуматорското поведение, неинформиран и неосъзнат избор на потребителите за стоките и търговските марки. Проектът е отворен за всички компании, които припознават ценностите на инициативата, дори да не са членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. PRoPR Агенция е експертен партньор на кампанията.

В петък Георг Кел и Сашо Дончев подписаха Меморандум за разбирателство между Глобалния договор на ООН и Българската мрежа. Споразумението се подновява всяка година след представяне на годишния отчет на местните организации.

“Днес се поставиха стабилни основи за компаниите, които развиват отговорен бизнес, за да преминат на следващата фаза от мисията на Глобалния договор – да бъдат привлечени повече партньори в проекта, за да се разпространяват добрите практики и да се насърчават гражданите да осъзнаят активната си роля за изграждането на една по-добра общност”, каза Георг Кел. Той допълни, че започналата на 3 април инициатива “Отговорният избор” е отлична възможност за цялото общество да се справи с предизивкателствата и да постигне напредък в критични области.

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..

Маркетингът с кауза е инициатива на бизнеса и организациите с идеална цел, но резултатите и неговият успех са в ръцете на всеки един от нас

Концепцията за Корпоративна социална отговорност (КСО) възниква в Съединените щати през 60-те години на ХХ в. в резултат на дебати за социалното поведение на многонационалните корпорации. Първият в историята доклад...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..