https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/447778csr_bg_planet.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/772493csr_front_page_sustain.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/338669csr_bg_cosmetic.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/315181csr_bg_invest_in_human_capital_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/862241csr_bg_wings_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/917951csr_bg_grass_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/243610csr_bg_sky_text.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/444322csr_bg_ethics_text.jpg
И хотелите са на "зелена вълна" ПДФ Печат Е-мейл
Петък, 02 Декември 2011 11:59, b2b Мagazine

 


Повече от половината хотели в България се стремят да се характеризират като “зелен” хотел и да подбират доставчици на „еко” продукти.

Това сочат резултатите от национално количествено изследване „Нагласи за подмяна на санитарно оборудване в банята”, проведено през септември 2011г. по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима” АД.


Твърди последователи на “зелената вълна” са 30 процента от хотелите, а други 24 процента споделят, че са склонни да се определят като привърженици на екологичното обзавеждане.

Стремежът към екологичните продукти е характерен в най-голяма степен за хотелите попадащи във високите категории, основно летни по Черноморието, а в най-малка степен за бизнес хотелите.

Основни последователи на "зелената вълна" са хотелите с 5 звезди (93% от тях се стремят да подбират само доставчици на еко-продукти). Мнозинството от хотелиерите (над 75%) са добре запознати с възможностите за икономии, които предоставят различните продукти за оборудване за баня.

Най-запознати с тези възможности са бизнес хотелите.

Само 14% от участниците в изследването нямат никаква представа от възможностите за икономии, като това са предимно хотелите с категория под три звезди.

Резултатите от изследването показват, че в 25% от четиризвездните хотели в България оборудването за баня е на възраст между 6 и 10 години.

Ако допреди няколко години повечето играчи в бранша се стремяха единствено по-бързо да завършат обекта си, сега все повече обръщат внимание на темата за икономията, която се постига чрез използването на продукти и технологии, предлагащи пестене на ресурси. На запад темата е от задължителен характер за хотелиерския бизнес и въпросът дали да се влагат еко продукти въобще не стои на дневен ред. Надявам се и в България да поемем в тази посока – първите стъпки вече са направени, коментира Христо Караиванов, търговски директор на “Идеал Стандарт – Видима” АД.


Забележка: Оригиналното заглавие на статията е "Хотелите яхнаха зелената вълна" 


Powered by Web Agency