Европейски панаир на социалните предприятия в Пловдив привлича стотици посетители още с откриването ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Петък, 21 Март 2014 08:55, CSR News

 

Час преди официалното откриване посетители окупираха щандовете на Европейския панаир на предприятия и кооперации от социалната икономика. Изложението продължава от 20 до 23 март 2014 г. в Международен панаир Пловдив. 82 фирми  от шест държави се представят в третото издание на Европейския панаир. Те предлагат конфекция, мебели, пластмасови изделия, работни облекла и обувки, полиграфия, инсталационни материали,  антикварни предмети, дървени изделия, стоки за дома.

 

Основният акцент е модата. Дамски облекла в актуални за сезона цветови гами и дизайн, бебешки и детски дрехи и обувки, ученически униформи, трикотажни блузи могат да видят посетителите  на модните ревюта, които ще се правят всеки ден. Изделията  се продават на специални цени на щандовете на производителите.

 

Експозициите показват постиженията на този сегмент от бизнеса, каза при откриването на форума д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив. И припомни, че Европейският панаир на предприятия и кооперации от социалната икономика е уникален в рамките на Европа. Той показва как животът на хората с увреждания може да бъде достоен и пълноценен, затова намира широка подкрепа, изтъкна д-р  Иван Соколов. Съорганизатори са Европейската комисия, Европейската конфедерация на производствените кооперации и социалните предприятия (СЕКОП), Министерство на труда и социалната политика и Агенцията за хората с увреждания.

 

Това е празник на социалното предприемачество не само в България, но и в Европа, и ще разшири територията на социалната икономика, заяви в словото си при откриването на изложението министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов, преди да пререже лентата. Правителството има инвестиционни приоритети, ориентирани към развитие на социалната икономика, добави министър Хасан Адемов.

 

Този панаир е важен в рамките на целия европейски пазар, защото чрез него ще интернационализираме нашите предприятия, изтъкна в своето приветствие Бруно Ролантс, генерален секретар на СЕКОП. Подкрепа за изложението заяви в словото си и Ян Олсон, член на Европейски икономически и социален комитет. Европейският панаир съдейства да се разработват нови и успешни модели на социално предприемачество, бе категоричен Марко Цуравич, ръководител на направление в Главна дирекция „Предприятия и промишленост” на Европейската комисия. Той припомни, че социалната икономика заема 10% от целия бизнес и ангажира 6% от работещите. У нас заетите в сектора са около 3000.

 

Изложението е част от Европейския форум за социално предприемачество, който включва конференция и кръгла маса за развитието на този сегмент. В тях участват представители на Европейската комисия, Европейския икономически и социален комитет и СЕКОП.

 

Европейският панаир се вписва в Дните на семейството, свободното време, хобито и модата, които продължават до 23 март в Международен панаир Пловдив. Те включват още:  Международната изложба „Природа, Лов, Риболов“, Специализираната изложба „Цветна пролет“, Изложбата на общините, Италиански фестивал на красотата и прическата (от 21 март),  Международната киноложка изложба и Националната изложба за Купата на дружество „Любители на кучето“-Пловдив (22-23 март).

 

На снимката: Министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов и изпълнителният директор на Агенцията за хора с увреждания Минчо Коралски разглеждат една от модните колекции, представени на Европейския панаир на предприятия и кооперации от социалната икономика в Пловдив.

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..