На стилна церемония в столичния Гранд Хотел София Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) отличи най-добрите пиар кампании, реализирани в страната ни в последната година.
И тази година конкурсът на дружеството PR Приз предизвика сериозен интерес от страна на компании, агенции и неправителствени организации – кандидатстващите проекти бяха 54. Те се бориха за първи места в 12 категории.
All Channels communication Group грабна общо четири награди. Тя бе отличена с две първи места за кампаниите „100 години сладки спомени” за Захарни заводи и „Офроуд събитие" за премиерата на „С кола на края на света” за Discovery Networks. Категориите са, съответно, „Корпоративна PR кампания” и “PR проект на медиа”.
Publicis MARC Group получи първата награда в категорията “PR проект за продукт или услуга” с инициативата си “SUBWAY комбинации”, в която националният отбор по математика се зае да пресметне колко възможни комбинации за сандвич предлага веригата за бързо хранене.
В категорията „Специално събитие” първата награда бе отсъдена на United Partners за кампанията им „Страст на дизайн” – представяне на КАРЕ в България. Агенцията взе първа награда и в категорията „Имиджмейкинг” за „15 години се развиваме заедно”.
Тази година за първи път списание „Мениджър” и Зеленият кръг от компании в България, сформиран в рамките на традиционния годишен екологичен форум, който изданието организира, присъдиха специална награда – за проект, насочен към подобряване на градската среда. Призът бе връчен на ЧЕЗ за кампанията им с красиво изрисувани табла в централната част на столицата „Проект „Цветни Улици”.
Екологичната тематика бе уважена в Пиар приз 2013 с нова категория, стартирана от тазгодишния конкурс - „Зелени комуникации и градска среда”. В нея първата награда взе фирма „ДеКони” с идеята „3D Екобул”.
В категорията „CSR проект – бизнес сектор” спечели Vivacom с „Операция: „Жълти стотинки”. Компанията получи първата награда и в категорията “PR за вътрешни комуникации” с „Доброволчество”.
В категория “CSR проект – нестопански сектор” първата награда бе присъдена на Digital Avenue | Publicis Consultants и Saatchi & Saatchi Bulgaria за „Какво да правим с ненужната храна? В търсене на Робин Худ”.
С първа награда за „PR проект в публичния сектор” си тръгнаха „ОТ-ДО Консулт", отличени за проекта им "За да има музика и утре”. „Онлайн кампания или проект” стана “Loop 005” на Toxity Records.
В категорията “PR на студентски проект” първите места си поделиха Дейзи Каляндова за идеята й „Бургас – културният кръстопът” и Мадлена Кулева за „Добротата е навсякъде – отворете очи!”.
Тази година за пореден път има ръст в броя на кандидатите за отличие в PR Приз, въпреки трудната ситуация на пазара на комуникационни услуги, коментира председателят на БДВО д-р Александър Христов. Според него това показва тенденция пиар специалистите все по-уверено да говорят за своите професионални постижения.
Специален гост на журито в тазгодишния, тринадесети конкурс PR Приз бе Роналд Минчеф - президент на Edelman Бразилия. Той е ръководил множество успешни кампании. Бил е член на жури в световно известни конкурси като Международния рекламен фестивал в Кан, конкурсът Golden Drum и други. Любопитен щрих е, че има български корени и затова е със специално, положително отношение към страната ни. В журито участваха още проф. Ричард Лавничак - ръководител катедра Връзки с обществеността в Икономически университет – Познан, д-р Александър Христов, Марина Ханджиева - директор на Perceptica, Мария Шишкова - председател на УС на БФБЛ, Стефан Серезлиев - председател на БААК, Анна Кошничарова, PR & Citizenship мениджър на Майкрософт България и Веселина Кавръкова - програмен ръководител във WWF.
Целият списък с всички наградени в 12-те категории на конкурса изглежда така.
1. Категория Корпративна PR кампания
- 1-во място: All Channels Communication Group: „Захарни заводи“ – 100 години споделени спомени“
- 2-ро място: Обединена българска банка: 20 години Обединени в успеха
- 3-то място: VIVACOM Art Hall
2. Категория CSR проект – бизнес сектор:
- 1-во място: Vivacom: Операция „Жълти стотинки“
- 2-ро място: BBDO Group: The NO Project
- 3-то място: ОТ-ДО Консулт: Национален проект по отговорност
3. Категория CSR проект – нестопански сектор:
- 1-во място: Digital Avenue | Publicis Consultants and Saatchi & Saatchi Bulgaria: Какво да правим с ненужната храна? В търсене на Робин Хууд
- 2-ро място: Фондация bgsite: Сърфирам безопасно
- 3-то място: Асоциация за развитие на изкуствата и занаятите-7: Национална инициатива „Пазител на традициите“ 2012
4. Категория PR проект в публичния сектор:
- 1-во място: ОТ-ДО Консулт: За да има музика и утре
- 2-ро място: All Channels Communication Group: Ден на Европа 2012
- 3-то място: Юнайтед Партнърс: Добре дошъл, Sinterklaas!
5. Категория Зелени комуникации и градска среда:
- 1-во място: ДеКони: 3D Екобул
- 2-ро място: ЧЕЗ България: Проект „Цветни улици“
- 3-то място: Go Green Communications: Aroma Greenline
6. Категория PR проект за вътрешни комуникации:
- 1-во място: VIVACOM: Доброволчество
7. Категория PR проект за продукт или услуга:
- 1-во място: Publicis MARC Group: SUBWAY комбинации
- 2-ро място: bWorks: ABSOLUT QUALITY CHALLENGE
- 3-то място: ОТ-ДО Консулт: „Ново за старо“ за представяне на продукт на пазара
8. Категория Специално събитие:
- 1-во място: United Partners: „Страст на дизайн“ – представяне на КАРЕ в България
- 2-ро място: Publicis MARC Group: Представяне на Zagorka FUSION
- 3-то място: Chapter 4 България & Siemens България: Коледа на лед 2012
9. Категория PR проект на медиа:
- 1-во място: All Channels Communication Group: Офроуд събитие за премиерата на „С кола на края на света“ по Discovery
10. Категория Онлайн кампания или проект:
- 1-во място: Toxity Records: Loop 005
- 2-ро място: УниКредит Булбанк: Фейсбук кампания „Моят герой“
- 3-то място: All Channels Communication Group: Philips Male Grooming – Express Yourself
11. Категория Имиджмейкинг:
- 1-во място: United Partners – 15 години се развиваме заедно
12. Категория PR на студентски проект: две 1ви места:
- 1-во място - 1: Дейзи Каляндова: Бургас – културният кръстопът
- 1-во място - 2: Мадлена Кулева: Добротата е навсякъде – отворете очи!
13. Student Mtel PR Challenge Contest:
- 1-во място: Евелина Николова
Специална награда на Майкрософт за Мирела Караджова: Изложбата като средство за имиджмейкинг на художник
Специална награда на КРИБ за Корпоративна PR кампания: "20 години Обединени в успеха" на Обединена Българска Банка
|