Форум на тема „Професията Мениджър „Корпоративна социална отговорност” се проведе на 10 януари в София ПДФ Печат Е-мейл
Новини - Избрано
Сряда, 11 Януари 2012 14:31, CSR BG

 


Форум на тема „Професията Мениджър „Корпоративна социална отговорност” събра специалисти в тази област от различни компании на 10 януари 2012 г. в Гранд Хотел София. Събитието се организира от Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ), Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, CSR България и Интертек Муди със съдействието на Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси (БАУРЧР) и MB Communications.

Доц. Вазов, президент на ВУЗФ
Залата се оказа малка за всички желаещи да присъстват на форума и да научат повече за новосъздадената магистратура „Корпоративна социална отговорност (финансов мениджмънт)”, която беше и поводът да се организира този форум. 

Събитието имаше и за цел да дискутира отговорностите и предизвикателствата, стоящи пред социално отговорния бизнес и необходимостта от адекватно подготвени мениджъри по корпоративна социална отговорност. На него присъстваха представители от различни организации от бизнеса и неправителствения сектор, студенти, медии. 

Представителите на бизнеса и членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН бяха „Овергас Инк” АД, ТНТ Българиа ЕООД, и „Асарел Медет” АД. Те представиха своите практики в сферата на КСО и споделиха своето решение как и кои звена са поели тези дейности. Ясно се очертаваше практиката да се ангажира висшият мениджмънт, както и звената „Маркетинг” и „Човешки ресурси” в дейностите по корпоративна социална отговорност. Залагането на дългосрочни цели и стратегия по КСО вече има своите конкретни прояления в политиките на големи български компании. 
Марина Стефанова, Българска мрежа на Глобалния договор на ООН
На форума присъства и представител на PR-а и маркетинг комуникациите - Лиляна Загорчева, Управител на комуникационната агенция MB Communications. Тя представи по интригуващ начин честите грешки на компаниите, смятащи, че PR-а е единствената същност на КСО, както и добрите примери, на компании, който са разбрали, че PR е само част от CSR-a и то само върха на айсберга, който се вижда от хората, но далеч не е основата, на която трябва да се гради КСО стратегия. КСО не е маркетингов шум, а изграждане на дългосрочно доверие и в този смисъл е и изграждане на връзки с обществеността. 

Нуждата на бизнеса от квалифицирани специалисти по КСО бе очертана от Детелина Смилкова, вицепрецидент на ВУЗФ, който е основният  партньор по проекта за КСО магистратура. 

Марина Стефанова, изпълнителен директор на Българската мрежа за Глобален договор на ООН сподели, че наблюдава революционни промени в мисленето на обществото и на бизнеса, които определят голямото значение на добрите и дългосрочни бизнес практики, които ангажират всички заинтересовани страни. 
Борис Колев, CSR Bulgaria
Изпълнителният директор на CSR Bulgaria Борис Колев също сподели социално отговорни бизнес практики, с които се е сблъсквал в работата си с компаниите. Докато преди няколко години компаниите са превели откъслечни дейности в тази сфера и са възприемали КСО повече като PR, то днес вече компаниите са осъзнали нуждата от цялостна и ясна стратегия и искат да правят стойностни и дългосрочни КСО проекти. 

Присъства и представител на държавната власт в лицето на Веселин Илков  от Министерство на труда и социалната политика. Той определи ролята на държавата като допълваща и балансираща, целяща да създаде само необходимата стратегическа рамка, както и законодателна и бизнес среда за развитието на КСО. 
Веселин Илков, МТСП
Милена Минкова, водещ одитор, водещ преподавател, Интертек Муди, обясни каква е ролята на сертифициращите организации. В България все повече се налагат международните стандарти в сферата на качеството, екологията и устойчивото развитие, условията на труд и социалната отговорност на компаниите. Затова е важно да се провеждат обучения по социално счетоводство и социален одит, които ще присъстват и в учебната програма на магистратурата. Успешно завършилите програмата студенти получават диплома за завършена магистърска степен по специалността „Корпоративна социална отговорност (финансов мениджмънт)” от Висшето училище по застраховане и финанси, както и сертификат за одитор/оценител на системи за корпоративна социална отговорност от Intertek Academy®.  

В заключение бе казано, че магистратурата „Корпоративна социална отговорност (финансов мениджмънт)” идва точно навреме, за да отговори на нуждите и очакванията на бизнеса. Тя ще даде знания, които ще да полезни на завършилите без значение дали компаниите имат обособена длъжност по КСО мениджър или не, така че те да могат да вършат работата си адекватно и да са асистенти на висшите мениджъри във взимането им на адекватни стратегически решения, засягащи цели общности и много заинтересовани лица. 

Според изказване на Светла Стоева, председател на Управителния съвет на Българската асоциация за управление и развитие на човешките ресурси (БАУРЧР): „През следващите години все повече и повече ще се търсят специалисти по корпоративна социална отговорност. Да бъдат отговорни е наболяло бизнес изискване към компаниите, а далеч не препоръчителна инициатива както беше допреди няколко години. От добре подготвени експерти в тази област ще има нужда всяка компания, която се ориентира към управлението на социалната отговорност на ниво бизнес стратегия и бизнес процеси, а не само на ниво благотворителност или маркетинг”.

За повече информация отностно програмта, приема и лекторите на маристратурата можете да посетите masters.csr.bg.



Презентациите на участниците във форума можете да видите тук:

 

Асарел МЕДЕТ АД

 

CSR България

 

Global Compact Network

 

MBComms

 

Overgaz

 

TNT

 

Powered by Web Agency

 

CSR Видео

Най-четени статии

Новини България

Едно от най-мащабните събития за социални иновации ще се проведе в София на 26-27 ноември

На 26 и 27 ноември в Гранд Хотел София ще се проведе Международната конференция за социални иновации „Партньорство за промяна“. Тя ще предложи рядка възможност за среща на представители на...

Общество | CSR Events

Прочети..

Про-боно услугите в подкрепа на деца в риск - ефективна форма на корпоративна социална отговорност

"Корпоративната социална отговорност (КСО) става все по-припозната практика сред бизнеса в България. Тя засяга всеки един от нас, тъй като отразява основните ценности на обществото, в което живеем. КСО се...

Маркетинг обвързан с кауза | Фондация "За Нашите Деца"

Прочети..

Информационна среща: Образованието в уязвими общности – възможно

Информационна среща за партньорството си по проект „Ранно детско развитие в уязвими общности“ проведоха вчера в столицата „Фондация за социална промяна и включване“ и „Благотворителна фондация към Международен Женски Клуб-София“....

Общество | Фондация за социална промяна и включване

Прочети..