https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/947322maxeurope_csr_profile_cover.jpg https://www.csr.bg/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/2035942.1.jpg

 


Велосипедите са кауза, вдъхновена от надеждата ни за по-добър живот!

Разговор с Максим Митков - основател на MaxEurope, за социалната кампания “Аз карам велосипед, последвай ме!”, съвместен проект, между CSR Bulgaria и MaxEurope

1. Г-н Митков, разкажете ни за инициативата "Аз карам велосипед, последвай ме!". Защо предприехте тази кампания? 

„Аз карам велосипед, последвай ме“ е социална кампания, в която ние сме в ролята на експертите по велосипедите, но и в ролята на хора, чийто живот е преминал на две колела и това е тяхна страст. Инициативата има за цел да популяризира карането на велосипед в града и извън него, и да направи достояние цяла палитра от емоции и истории, които хората свързват с велосипедите. Надяваме се така да ги направим част от ежедневието на повече хора в България.

Правим го, защото вярваме, че това може да е ключът към по-добър и по-качествен живот и защото го дължим на българското общество. Всички ние знаем, че попадаме в какви ли не “черни статистики”. Парадоксално е, че България е страната с най-много произведени велосипеди на глава от населението, но не и по каране на велосипед. Ние сме сред нации в Европа, които спортуват все по-малко и все повече боледуваме. Една от основните причини за това  е стресът и заседналият живот в градовете, който водим, както и липсата на култура на спорт и активно движение.

“Аз карам велосипед, последвай ме!” е проект, вдъхнат от желанието ни да подобрим качеството на живот на тези хора. Ние изнасяме 96% от производството си, местният пазар не е голямо перо в нашите приходи. Така че за нас България не е пазар - за нас България е кауза. И тя е кауза и за много други, защото зад тази инициатива стоят много хора и организации. Тук е моментът да благодаря на всички известни личности, които застанаха зад тази кампания и продължават да се присъединяват. Благодаря и на нашия основен партньор CSR Bulgaria, които ни помагат да реализираме нашите социални проекти. Благодарение на тях проектът е част от цялостна стратегия по корпоративна социална отговорност, заедно с много други дългогодишни проекти като Черноморска лига Спринт, чрез която подкрепяме младите надежди на българското спортно колоездене.

2. Вие кога се „влюбихте“ в колоезденето? Каква е вашата История с велосипед?

Историята, разбира се, започва от детството. И аз от малък винаги съм искал да имам велосипед. Като всяко момче, това ми беше най-голямата мечта. За съжаление родителите ми нямаха възможности да ми купят. Но това не ме спря и продължих да мечтая. И ако искайте вярвайте, но един ден, както става в приказките, намерих един стар и захвърлен велосипед на строежа до блока, в който живеех. Той бе без предно и задно колело и скъсана верига, но в детското въображение това не беше пречка. С много усилия, помощ от приятели и баща ми, успях да възстановя велосипеда. Каква радост бе само когато го изкарах за първото кръгче, но предполагам всеки ще ме разбере, ако си спомни вълненията от първия велосипед!

След това, животът те увлича, завърших образованието и започнах работа и така до момента, в който след падането на социализма се захванах с търговия. По това време в България имаше голямо търсене на велосипеди и така отново колоезденето се върна в живота ми. Първите години от основаването на Макском ЕООД минаха много трудно, като всеки стартиращ бизнес през 90-те години, но след старта на наше собствено производство, започнах да отделям повече време за колоездене. Първоначално по няколко километра, но непрекъснато увеличавах дистанциите и днес не мога да си представя  ежедневието си без моя велосипед. Сега редовно карам до Пампорово, Ловеч, Троян, Габрово, Боровец, Благоевград, Банско и други живописни дестинации в България. Зад гърба си имам и два международни похода на колело: Пловдив – Истанбул през септември 2012 г. и Пловдив – Венеция през септември 2013 г.

Днес колоезденето и велосипедите за мен са не само бизнес, а страст и начин на живот. Велосипедът ми дава свобода да бъда себе си! Той е нещо, без което не мога да живея и нещо, за което постоянно мисля. Той ми е бил приятел, както в радостните моменти, така и в трудните. Ставам сутрин рано, тръгвам с велосипеда за работа и оставам сам с мислите си. Така съм излизал от много трудни ситуации и съм взимал важни решения.  

3. Какво искате да промените в България, кое е онова нещо, което Ви кара да станете сутрин в 6 и да дойдете в завода със своя велосипед?

Това, което ме мотивира да продължавам да работя с все същата страст е, че искам да върна радостта от живота на повече хора чрез спорт и движение. На 100% вярвам, че велосипедът ти помага и да се справиш с ежедневния стрес. Дава ти свобода на движение и възможност да си винаги с енергия и тонус, предлага ти близост с природата. Нашата страна е толкова красива и има невероятни места, до които може да стигнете само с велосипед. За тях човек си струва да живее и да види. Усещането за свобода и достъп до невиждани природни красоти е безценно. Искам да предам всичко това на повече хора с всеки велосипед, който произвеждам.

Велосипедът за мен е превозното средство, с което много често ходя на работа, любимият ми спортен уред, неотменен спътник при всеки велопоход до някое райско кътче на България – а такива кътчета има много. Той е част от моя лайфстайл, иска ми се да го направя достъпен за все повече хора, за да почувстват и те тези спиращи дъха, и в буквалния смисъл, моменти.

4. Как ще довършите със свои думи апела на кампанията - “Последвай ме…”

Последвай ме към по-качествен живот!

Powered by Web Agency
 

"Аз карам велосипед, последвай ме!" - Представяне

 

Аз карам велосипед, последвай ме!” е социална кампания, която цели да популяризира карането на велосипед в града като път към здравословния начин на живот, с надеждата това да стане част от ежедневието на повече хора в България. Проектът се реализира съвместно от бизнеса, неправителствения сектор и медиите, в лицето на MaxEurope, CSR Bulgaria и maxbike.bg и с помощта на още много партньори и посланици на каузата.

 

Парадоксално е, че България е 6-тата страна в ЕС по производство на велосипеди, но е на дъното на класацията, когато става въпрос за каране на велосипед в града или като спорт. Ние вярваме, че малките стъпки водят до голямата промяна. Затова си поставихме за цел с кампанията „Аз карам велосипед, последвай ме!“ да дадем пример за една такава малка промяна в ежедневието ни. Искаме да дадем своя принос за по-добър и по-качествен живот на българите.

Кампанията ще стартира през май и ще продължи до юли, като има за цел да бъде дългосрочна и да продължи и занапред. Същността й се състои в това да популяризира ползите от карането на велосипед и да отправи послание повече хора да използват велосипеда като средство за придвижване, за спорт и отдих. Искаме да дадем пример за подражание, като на своя страна имаме Посланици на велосипед - известни личности, които подкрепят каузата или вече са превърнали карането на велосипед в начин на живот и така поддържат форма. С тяхна подкрепа ще бъдат проведени фотосесии и в рамките на кампанията и те ще разкажат своята история с велосипед. Паралелно на медийната кампания, в партньорство с Гери Турийска ще се състои и специално издание на „Пощенска кутия за приказки“. Посланиците на кампанията ще прочетат най-добрите есета, посветени на любовта към велосипеда, които ще бъдат подбрани чрез конкурс.

Известните личности, които вече ни подкрепиха:

 

Официални медийни партньори на кампанията:

 

Аз карам велосипед, последвай ме!

NSP_PREV NSP_NEXT

НАРЪЧНИК НА ВЕЛОСИПЕДИСТА

История

 


Историята на Макс Европа започва през 1996 година, когато първият и най-голям член на семейството, Макском е основана като търговска фирма. Компанията продава велосипеди под марката „Sprint” и детски стоки под марката „Chipolino” и „Baby Max”. Компанията се разраства бързо и само след няколко години стартира собствено производство в Пловдив. Много скоро производството на велосипеди става по-голямо от нуждите на България и те намират свои клиенти в цяла Европа, където стават референт за стил, качество и надеждност.


Отделът, отговорен за „Chipolino” и „Baby Max” също се разраства и през 2007 година управлението на брандовете се поема от нова и самостоятелна компания, наречена Чиполино ЕООД. През същата година завършва и строителството на нова производствена база, най-голямата в страната.

През 2009 година Макском продължава с експанзията като придобива компанията Shockblaze, производител на велосипеди от Тревизо, Италия. Това обединение създава и нова марка велосипеди, Ferrini. Управлението на порасналото портфолио марки налага създаването на нова структура и така през 2010 година е създадена холдинговата структура Макс Европа.

Днес Макс Европа е сбъднатата мечта на своя основател, Максим Митков. Той продължава да управлява компанията, но сега идеите и ценностите на Макс Европа се споделят и от членовете на неговото семейство, които управляват дружества в състава си. Като семейна структура, холдингът полага много грижи за средата, в която работи и като свое мото за корпоративна социална отговорност е избрал думите на Уилям Форд-младши:

"Добрата компания предлага отлични продукти и услуги, а великата компания прави всичко това и се стреми да направи света едно по-добро място."



Усилията на Макс Европа в тази насока са свързани с:

  • Постигане на съответствие с нормативните изисквания към нашите дейности, продукти и услуги с оглед въздействието им върху околната среда;
  • Непрекъснати инвестиции в подобрение на екологичната резултатност чрез намаляване замърсяването на атмосферния въздух и понижаване обема на генерираните отпадъци;
  • Въвеждане на съвременни технологии, добри производствени практики и природо-съобразни суровини и материали в производството;
  • Разработване и изпълнение на програми за управление на околната среда, с цел предотвратяване/ограничаване на замърсяването и непрекъснато подобряване на резултатността;
  • Стремеж към повторно използване и рециклиране на генерираните отпадъци, както и тяхното правилно обезвреждане и оползотворяване;
  • Изпълнение на политика по мотивиране на персонала и насърчаване на загриженост към околната среда.
  • Мониторинг и оценка на въздействието от дейността на фирмата върху околната среда и как въведените по-горе практики и стратегии допринасят за подобряване екологичността на производството;
  • Доброволчески инициативи с участието на служители на холдинга.

 

 

Партньори

 

 

 

 

Община Пловдив и Район Тракия

 

 



Асоциация на търговците на стоки за детето в България


  • Национална подписка за премахване ДДС върху продукти за деца 0-3 г.


Колоездачен клуб "Несебър"
  • Техническа и автомобилна подкрепа на Обиколката на България по шосейно колоездене
Български колоездачен съюз

  • Велосипедното състезание на ТУ София - "КолелоТУ"
Технически университет - София

  • Подкрепа със спонсорство на детския фестивал - "Вярвам в теб 2"
Сдружение "Азбукари"





сп. „9 месеца”

ДКЦ 2 - Пловдив

  • Ремонт на помещението предназначено за изписване на новородени и постоянна поддръжка
АГ Болница „Шейново”

  • Ремонт на помещението предназначено за изписване на новородени и постоянна поддръжка и осигуряване на ремонт и рехабилитация на родилното отделение
  • Ремонт на баня и 4 броя врати в клиниката по пластична и краниофициална хирургиа на УМБАЛ Св. Георги, гр. Пловдив
  • Дарение от Чиполино за първото бебе на 2013 г. с майка Мария Радева

УМБАЛ „Св. Георги” Пловдив



 

 


ДКЦ „Св. Георги” Пловдив


  • Ремонт на най-посещавания АГ кабинет на ДКЦ-то

 

 

"Кой е по-по-най"


  • Целогодишна подкрепа с награди на предаването на Бате Енчо за деца

  • Дарение на продукти за деца без родителски грижи
БДФ


Детски център „Сердика” гр. София


  • Предоставяне на цялостно обзавеждане с детски играчки на центъра


BSS Media


  • Участие в кампанията на Радио Витоша - "Човечността има лице"

"Надежда за малките", гр. София и Виваком

  • Предоставяне на подаръци по време на детския празник, организиран от Асоциация Родители в гр. София
Асоциация Родители в гр. София

  • Финансово дарение в подкрепа на инициативите на „Асоциация Муковисцидоза”
„Асоциация Муковисцидоза”

  • Участие с подаръци в коледното тържество на Клиниката по детска нефрология в гр. София
„Клиниката по детска нефрология” в гр. София

"Ла Лече Лига" България

Национален комитет по кърмене

"Коланите спасяват"

  • Спонсорство на "Годишни награди за пътна безопасност" 2012
  • Целогодишна кампания „Безопасност за деца на път”
"Асоциация на пострадалите при катастрофи"

  • Материална подкрепа за провеждания в Mall Plovdiv безплатен детски театър
Mall Plovdiv

  • Оборудване на помещения за „Майката и бебето”, където може да се преоблича, храни и мие бебето
Mall Plovdiv; „Галерия Пловдив”


Сдружение "Първи юни"


  • Дарени 500 залъгалки за деца лишени от родителски грижи

Фондация "За нашите деца"

  • Организиране на игра с апел за безопасно превозване на деца в автомобил по случай 01 юни
САФОПАРТИ ООД













Безопасност означава отговорност

 


Много различни фактори трябва да се вземат под внимание при избора на играчки и стоки за деца. Европейският съюз има стриктна регулация за критериите, на които трябва да отговарят детските стоки.


Маркировката СЕ не е марка за качество или знак за произход. Това е европейски знак, който се поставя върху продукта и/или опаковката на продукта като декларация за това, че конкретният продукт съответства на всички европейски изисквания за безопасност. Продуктите за деца, които трябва да бъдат маркирани със знак СЕ на видно място, както и символ дали играчката е за деца на възраст под 3 или над 3 години са всички играчки – механични и електрически. Наличието на знак СЕ е сериозна, но не и абсолютна гаранция, че продуктът е безопасен. Има случаи, при които търговците поставят знака в нарушение на нормативните изисквания. Установяването на нарушението е в правомощията на контролните органи.

Повече информация за м
аркировката СЕ можете да намерите тук.

 


Европейските стандарти за безопасност имат изисквания за издръжливост при определени натоварвания, за размери, за заключващите механизми, за липса на дребни елементи, поради риск от поглъщане, липса на остри ръбове, поради риск от нараняване, липса или в ограничени норми на редица химични елементи, които биха могли да доведат да имат последици за здравето на детето.

Стандартите за детските продукти изискват продукта да бъде маркиран с номера на съответния стандарт. Съответствието на продукта с предвидения за него стандарт е единственият начин производителят да докаже, че продуктът е безопасен и преминал различни тестове. Номерът на стандарта, маркиран върху продукта от производителя,  означава, че той е изпълнил всички изисквания и е произвел безопасен продукт.

В случай, че производителят не е маркирал номера на стандарта върху избрания за покупка от Вас продукт, Вие може да поискате информация от консултант-продавачите на магазина, както и да Ви предоставят писмена декларация от производителя за съответствието на продукта със стандарта и неговата безопасност.

Прочетете повече за стандартите и възможностите да сигнализирате органите при забелязано нарушение


Високата цена и известната марка не винаги са гаранция за качество

Имайте предвид, че не винаги високата цена или известната марка на продукта, е гаранция, че той отговаря на всички изисквания и стандарти. При проверки, извършени в страните от Европейския съюз има установени редица несъответствия и при продукти, произведени от  известни европейски и световни марки.

Какво означава „държава производител”?

Свикнали сме да четем етикети за прозход на държава като „Произведено в Китай, Виетнам, Тайван, Сингапур, Бангладеш, Индия и т.н.” Не е правилно на тези стоки да се гледа като на съмнителни или опасни продукти само, защото са произведени в страни от Далечния изток. Живеем в свят на глобализация и е време да преодолеем предразсъдъците, които имаме.

Важно е да разберем, че глобалният пазар се е променил и продуктите произведени в тези страни са надеждни и безопасни. Само, че много от търговците не искат да акцентират върху тази информация за прозхода и подвеждат потребителите с различни техники. Например, фирмите отбелязват върху етикетите си за произход държавата на регистрацията на марката, което не е нарушение, но не е и коректно, защото заблуждават клиентите.

Тук има и още информация за възможни трикове и заблуди

Избягвайте стоки „втора употреба”

Добре е да избягвате използването на продукти „втора употреба”, за да не излагате на риск безопасността на вашето дете. Естественото стареене на материалите, неправилното съхранение, видимите и невидимите повреди по конструкцията и материалите могат да доведат до по-сериозен проблем или увреждане на детето.

Освен това възможно е също продуктът вече да не отговаря на всички изисквания за безопасност. Те стават все по-строги, а европейските стандарти се развиват и променят динамично.  Не купувайте стока „втора ръка”, чието упътване липсва. Не пренебрегвайте важната информация, която съдържат подробните указания за употреба, безопасност, начин на съхранение и възможни рискове. Не залагайте и на добрия външен вид – той не е гаранция за безопасността на продукта „втора употреба”.

 

И още:


Стандарти за безопасност

Маркировката CE

Как да избираме играчки за децата си- информираният избор е правилният избор

Повече за продуктите втора употреба - интервю на Иван Илчев, директор маркетинг и реклама на Chipolino, BBT, 10 януари 2012г.

Колко безопасни са стоките в магазините?

Често срещани трикове и уловки и полезни съвети как да ги избегнем

Използването на детски седалки е задължително

Как да обезопасим дома?